ایجاد پلتفرم مهارت‌افزایی به کمک بازی‌های ویدئویی

    بازی‌های ویدئویی به‌عنوان یکی از محصولات صنایع فرهنگی، نه‌تنها از منظر اقتصادی و فناوری جذابیت‌های فراوانی دارند که به لحاظ فرهنگی نیز تأثیر شگرفی بر فرهنگ، سبک زندگی و کنش‌های کاربر با محیط دارد. با نیم‌نگاهی به آمار مصرف بازی‌های ویدئویی مشخص می‌شود متاسفأنه درصد بسیار بالایی از مصرف کاربران ایرانی به سمت بازی‌های خارجی سوق پیدا کرده است و بازی‌های ایرانی تنها در حدود 5 درصد از بازار مصرف بازی‌های ویدئویی را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به سطح قابل‌قبول توانمندی‌های فنی و هنری بازی‌سازان ایرانی، یکی از مهم‌ترین دلایل عدم اقبال کاربران ایرانی به بازی‌های ایرانی، نبود سازوکار معرفی بازی‌ها به کاربران است. به همین دلیل، یکی از راهکارهایی که می‌تواند در سامان دادن به بازار بازی‌های ایرانی مؤثر واقع گردد، ایجاد پلتفرم و سازوکاری است که در بستر سرگرمی و ایجاد فضای رقابتی، بتواند به‌صورت واقعی، شرایط کسب تجربه برای کاربران ایرانی نسبت به کیفیت بازی‌های ویدئویی ایرانی را به وجود آورد و کاربران را به بازی‌های ویدئویی جذب نماید.

طرح‌ریزی سازوکار لیگ بازی‌های موبایلی ایرانی با عنوان بازی‌جام
 
برگزاری دو دوره بازی‌جام به‌صورت آنلاین و حضوری در سال 96
 
شناسایی مجموعه زیست‌بوم مجازی درسا به‌منظور توسعه پلتفرم مهارت‌افزایی کودکان و نوجوانان با کمک بازی‌های ویدئویی و برگزاری مسابقات بازی‌های موبایلی در قالب آن پلتفرم
 
سطح‌بندی مجموعه مهارت‌ها و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان در قالب سه سطح
 
شناسایی و غربالگری بازی‌های ایرانی مناسب برای سطح اول مهارت‌ها
 
کمک به ایجاد ظرفیت‌های فنی لازم برای برگزاری لیگ بازی‌های موبایلی در قالب درساجام و مشارکت بازی‌های ایرانی در این لیگ
 
طراحی فرآیندها و مکانیزم‌های هدایت مصرف بازی‌های موبایلی
 

برگزاری اولین دوره لیگ درساجام در فصل بهار سال 98
 

ارتباط با گروه مسئول : R&DDept at CPDI.ir