اخبار > راه‌اندازی نمايشگاه نيازمندی‌های صنايع در شهرك‌های صنعتی بزرگ كشور در راستای تعميق ساخت داخل و جايگزينی واردات

 


راه‌اندازی نمايشگاه نيازمندی‌های صنايع در شهرك‌های صنعتی بزرگ كشور در راستای تعميق ساخت داخل و جايگزينی واردات

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، حسین مدرس خیابانی روز جمعه در جريان بازدید از کارخانجات گروه صنعتی میهن ـ تولید و صادر کننده محصولات لبنی ـ اظهار داشت: بسیاری از صنایع دنیا در دوران شیوع ویروس کرونا با مشکلات زيادي به لحاظ نیروی انسانی و فروش محصولات خود مواجه شدند، اما در ایران صنایع علی‌رغم مشکلات بسیار، توانستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نه‌تنها نیروی انسانی خود را از آسیب‌های ناشی از این ویروس حفاظت کنند، بلکه تولید آن‌ها نیز تعطیل نشود و پرقدرت به مسیر خود ادامه دهند.
 
وي افزود: واحدهای عظیم صنعتی در ایران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، به‌خوبی محیط کار و نیروی انسانی خود را از آسیب‌های شیوع این ویروس فراگیر حفاظت کردند و علاوه بر تأمین به‌موقع نیازها در بازار داخلی، صادرات خود به بازارهای هدف صادراتی را نیز متوقف نکردند.
 
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ایران برای تأمین نیازهای کادر درمانی به واردات ماسک‌های N95 نیاز داشت، اما اکنون با به‌کارگیری پتانسیل‌ها و برنامه‌ریزی دقیق بر روی توان تولید داخلی، نه‌تنها تمام نیازهای کشور تأمین شده و صادرات آن نیز درحال انجام است، بلکه برخی از صنعتگران ایرانی به سمت صادرات خطوط تولید ماسک‌های N95 گام برداشته‌اند.
 
مدرس خیابانی با بیان این‌که تأثیر واحدهای تولیدی بر تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی و امنیتی مشهود است، تصریح کرد: حداقل کاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی تولید می‌تواند برای تولید کنندگان انجام دهد، آن است که در ستاد اين وزارتخانه علاوه بر این‌که سنگ‌های پیش پای تولید کنندگان را بردارد، مانع جدیدی پیش روی صنعتگران قرار ندهد.
 
وي با تأکید بر ضرورت کاهش ارزبری صنایع لبنی کشور ادامه داد: بخش عمده‌ای از نیازهای ارزی صنایع لبنی مرتبط با بسته‌بندی محصولات آن‌هاست که بر این اساس به معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مأموریت داده شده تا زمینه کاهش ارزبری این صنعت و عمق‌ بخشی به ساخت داخل را به‌صورت ویژه پیگیری نماید.
 
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین به مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران نیز مأموریت داد تا با اختصاص فضاي مناسب در كنار نمايشگاه توانمندي‌هاي شهرك‌هاي صنعتي بزرگ كشور، نسبت به راه‌اندازي نمايشگاه نيازمندي‌هاي صنايع در راستاي تعميق ساخت داخل و مديريت واردات اقدام نمايد.
 
مدرس خیابانی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور محصولات لبنی ایران در بازارهای صادراتی حوزه کشورهای اوراسیا خاطرنشان كرد: صادرات محصولات لبنی ایران به اوراسیا باید تقویت شود، به‌خصوص این‌که ایران با این اتحادیه توافقنامه تجارت ترجیحی داشته و این خود، زمینه را برای رقابت هرچه بیشتر صادر کنندگان ایرانی در بازارهای این کشورها فراهم می‌آورد.
 
وي در پايان يادآور شد: بازارهای صادراتی در کشورهای منطقه، فرصت خوبی برای صادر کنندگان ایرانی فراهم آورده است؛ این درحالی است که 60 درصد میزان صادرات کشور، به بازارهای هدف کشورهای همسایه صورت می‌گیرد.

© گزارش تصويري

يکشنبه ١٨ خرداد ١٣٩٩ - ١١:١٢
فایل ضمیمه


خروج